Kunst for de fleste

J: f 2006 at 09:51 pm | Posted in Familie, Malerier | 2 Comments

Helle Berg.jpg

 

Kunstudstillingen vi besøgte i dag var godt besøgt. For godt besøgt efter min og de flestes mening. At se på kunst i gåsegang er ikke optimalt. Der herskede imidlertid en meget god stemning og folk var flinke til at flytte sig for hinanden. Så vi fik set det vi kom for.

Der var rigtig meget, helt overvældende smukt ind i mellem. Også noget helt anderledes –

En kunstner havde malet en pakke tredimensionelt. Tapen èr malet på, og ikke som vi troede, noget de havde glemt at fjerne. Meget facinerende og utrolig dygtigt gjort.

IMG_0076.JPG

Et ægte tæppe, hvor der var skåret en blomst i, ikke smukt, men bestemt anderledes. Det ville også være træls at ha’ det liggende i sin stue, alle de gange man ville falde over blomsten. 

Jeg nåede ikke det hele. Jeg tog 120 billeder, jeg skulle lige se hvilke teknikker, kunstnerne havde brugt. Der var også et par af vores egne galleriejere, der lige skulle veksles et par ord med.

Vi havde sat hinanden stævne kl. 15.00, jeg havde glemt mit ur, og pludselig var kl.15.15 og så gik det mod indgangen. De var der ikke!!  Hvad gjorde hun så – jo hun gik ind igen, der var lige et par stader, der ikke var besøgt. Manden var rundt for at finde mig, og det lykkedes jo også. Så var der kaffe og hjemmebagt kage i hyggeligt selskab med hendes forældre, inden turen gik nord på igen.

Udstillingen stopper i morgen kl. 17.00 og er bestemt et besøg værd, var der ikke så langt, ville jeg komme igen i morgen.

2 Comments »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Så er der billede på blog af maleriet. Er ikke helt tilfreds med lyset, men det bliver nok nemmere når der kommer en mørk ramme på og samler det hele.
    🙂

  2. Jeg har været ovre og kigge – smukt. Læs min kommentar der 🙂


Leave a comment

Blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.